Aktuality k tématu "Práva dětí"

Reakce na článek „Česká stopa „inkontinentního“ George Sorose“

31. srpna 2016

  Parlamentní listy zveřejnily 26. 8. 2016 článek Jana Schneidera, který ve svém rozsáhlém textu spekuluje o údajném financování terorismu přes lidskoprávní agendu nejrůznějších neziskových organizací a ve kterém označil za zahraniční agenty amerického miliardáře George Sorose mimo jiné i Ligu lidských práv (LLP) a Evropské hodnoty (EH). Schneider vyčetl z výroční zprávy EH, že v roce 2014 dostala od LLP více než 675 tisíc korun a protože […]

Liga podpořila kampaň Konec levných učitelů

30. srpna 2016

Platy učitelů a učitelek zaostávají jak v mezinárodním srovnání, tak vůči platům ostatních absolventů, absolventek vysokých škol v České republice. Přestože to není jediný důvod pro nedostatečnou prestiž učitelské profese, jedná se o významnou překážku pro rozvoj kvalitního školství. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli podpořit kampaň Českomoravského odborového svazu pracovníků ve školství Konec levných učitelů a jejich požadavek na zvýšení […]

Á propos k inkluzi … Integrace vs. inkluze – díl čtvrtý (4/4)

27. července 2016

Pojem, který bývá úzce spojován s inkluzí, je integrace. Často jsou pojmy mylně ztotožňovány, definovány či zaměňovány. Světová zdravotnická organizace (WHO) charakterizuje integraci jako sociální rehabilitaci, schopnost příslušné osoby podílet se objektivně na společenských vztazích. Integrace je tedy stav, kdy se jedinec se zdravotním postižením vyrovnal se svou vadou, žije s jedinci bez postižení a spolupracuje s nimi, prokazuje výkony […]

Soud: ředitel výchovného ústavu musí zajistit dostatečnou podporu odcházejícímu mladému člověku

5. července 2016

Krajský soud v Praze v jednom z našich případů minulý týden rozhodl, že ředitel výchovného ústavu se dopustil nezákonného zásahu tím, když nezajistil mladému člověku podporu při odchodu z ústavu do samostatného života. Podle krajského soudu má mladý člověk při odchodu z ústavu soudně vymahatelné veřejné subjektivní právo nejen na věcnou pomoc a jednorázový peněžitý příspěvek (až do výše 25 tis. Kč), ale […]

Á propos k inkluzi … Tradiční vs. inkluzivní – díl třetí (3/4)

30. června 2016

Pro snadnější a názornější pochopení rozdílů mezi „tradiční“ a „inkluzivní“ pedagogikou, potažmo „tradiční“ a „inkluzivní“ školou: Tradiční přístup pedagogiky a speciální pedagogiky Přístup inkluzivní pedagogiky Obraz člověka: „Zdravý vs. vadný (poškozený) člověk“ Lidé jsou vnímáni jako zdraví nebo „vadní“. Dochází k redukci člověka pouze na jeho vadu, následuje třídění a přidělení do odpovídajících pedagogických zařízení. Tato vada – postižení – […]