Publikace k tématu "Férová škola"

V českém školství prosazujeme spravedlivé podmínky a kvalitní vzdělání pro všechny děti. Bez ohledu na zdravotní či sociální handicap má každé dítě v naší zemi právo na vzdělání. Projekt Férová škola prosazuje inkluzivní školství, které vnímá rozdíly mezi dětmi jako jejich bohatství a dokáže jich využít. Oceňujeme a podporujeme školy otevřené každému dítěti, školy rozvíjející potenciál každého žáka.

 

 

 

Jak to děláme:

  • Pořádáme semináře a workshopy pro učitele a žáky.
  • Rodičům nabízíme pedagogické i právní poradenství.
  • Připomínkujeme zákony a navrhujeme systémové změny.

 

> více informací najdete na webu Férové školy 

 

Do projektu Férová škola, který byl oceněn nadací ERSTE Foundation prestižní cenou za sociální integraci, se zapojilo již více než padesát škol z celé České republiky.

 

Vzděláváním se zabýváme i v jiných projektech, než je Férová škola. Jsme partnery projektů:

 

Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů

Publikace uvádí příklady existujících modelů inkluzivního vzdělávání na pedagogických fakultách a nabízí k aplikaci návrh obecné koncepce možného směřování pedagogických fakult v otázkách přípravy budoucích pedagogů, která více reaguje na aktuální potřeby pedagogického terénu.

Download [PDF, 1.15 MB]

Strategický management inkluzivní školy

Vytvořená metodika přináší praktické znalosti a dovednosti z oblasti strategického managementu a inkluzivní pedagogiky, které povedou k posílení manažerského i pedagogického vědomí vedení škol.

Download [PDF, 1.82 MB]

Praktický průvodce právem na vzdělání

Průvodce vychází z reálných kazuistik a přibližuje problematiku školské a antidiskriminační legislativy formou otázek a odpovědí v modelově zvolených případech. Průvodce se týká nejen samotného vzdělávání na základní škole a souvisejících práv dítěte, ale také práv dítěte v zájmovém vzdělávání a jiných aktivitách se školou souvisejících. Popisuje také způsoby, jak si v případě porušování práv stěžovat a hledat nápravu.

Download [PDF, 11.44 MB]

Metodologie a lidská práva: jak postupovat při hodnocení dodržování lidských práv

Cílem metodologie je vytvořit návod pro komplexní hodnocení (ne)dodržování lidských práv ze strany státu, na jehož základě lze identifikovat chronické a systémové problémy v této oblasti. Metodologie představuje tři základní přístupy, jak lze objektivním a transparentním způsobem měřit dodržování lidských práv. Poznatky získané na základě jejich aplikace by měly vytvořit předpoklady pro prosazování lidských práv a s nimi souvisejících závazků státu právními […]

Download [PDF, 1.6 MB]

Spravedlnost ve školství jako výzva budoucích učitelů

Mezi základní lidská práva patří bezpochyby i právo na vzdělání bez ohledu na prostředí a zdravotní stav žáka. Autorka zdůrazňuje nutnost spravedlivého přístupu ve školství a jako příklad uvádí situaci ve Finsku, které patří mezi země s nejlépe řešeným způsobem vzdělávání.